W kolejne pierwsze soboty miesiąca odbywały się Msze święte i spotkania Rodziny matki Pięknej Miłości. W pierwszą sobotę miesiąca – 7 stycznia 2023 r. po Mszy św. i nabożeństwie na refektarzu domu rekolekcyjnego odbyło się spotkanie opłatkowe.
W czwartek 2 marca Sadowie nawiedzili pielgrzymi ze Szprotawy w Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, którzy zatrzymali się u nas w drodze powrotnej z sanktuarium św. Józefa w Kaliszu. Po wspólnym odmówieniu koronki do Miłosierdzia Bożego poznali historię Zgromadzenia Pasjonistów, klasztoru w Sadowiu, Golgoty i obrazu Matki Pięknej Miłości, a następnie po krótkim spotkaniu przy kawie i herbacie udali się w drogę powrotną, mając przed sobą ok. 3 godzin drogi. Serdecznie dziękujemy za przybycie i zachęcamy organizatorów pielgrzymek do przybycia do Sadowia (o ile przez Dom Rekolekcyjny przewijają się różne grupy, o tyle widać, że ruch pielgrzymkowy w Sadowiu w ostatnich latach znacznie się zmniejszył).
W pierwszą sobotę marca po Mszy świętej odprawiliśmy na Golgocie (pomimo niesprzyjającej pogody – silnego wiatru) nabożeństwo Drogi Krzyżowej na Golgocie, udając się jednocześnie po nim do grobowca, ponieważ dwa dni później przypadła 18. rocznica śmierci o. Dominika Buszty CP – założyciela RMPM (a cztery dni poźniej 6. rocznica śmierci o. Józefa Kopcia CP).
W trakcie Drogi Krzyżowej posłużyliśmy się tekstem rozważań zmarłego niedawno papieża Benedykta XVI, które ułożył jeszcze jako kardynał niedługo przed wyborem na Stolicę Piotrową na tradycyjne wielkopiątkowe nabożeństwo Drogi Krzyżowej w rzymskim Koloseum w 2005 roku. Przyświecała tutaj myśl, aby ujrzeć różnego rodzaju inicjatywy i działania zmarłego w ostatnim dniu ubiegłego roku papieża-seniora z perspektywy rozważania Męki Pańskiej, ponieważ sporo „zapowiedzi” tego co było realizowane podczas pontyfikatu Benedykta XVI z perspektywy czasu można z tych rozważań wyczytać – nie tylko najczęściej poruszany w przestrzeni publicznej temat nadużyć i krzywd wyrządzanych w Kościele, czemu w znacznej mierze została poświęcona stacja IX, ale również konfrontacja ze ideologiami, liturgia i kult Eucharystii, nauka społeczna i te tematy, które papież poruszał w swoim nauczaniu, widoczne w jego decyzjach. Warto przytoczyć tutaj ponownie fragment encykliki Spe Salvi ogłoszonej w 2007 roku, w którym papież Benedykt XVI przypominał praktykę ofiarowania cierpienia (a więc tego czego się podejmujemy również w ramach Rodziny Matki Pięknej Miłości):
Nie tak dawno dość szeroko rozpowszechnionej formie pobożności – dziś może mniej praktykowanej – przyświecała myśl, że możemy << ofiarować >> niewielkie, mniej lub bardziej uciążliwe trudy codzienności, które wciąż na nowo na nas spadają, nadając im w ten sposób sens. W tej pobożności dochodziło do pewnej przesady, bywały niezdrowe momenty, ale trzeba się zapytać, czy nie zawierała ona czegoś w jakiś sposób istotnego, co mogłoby być pomocne. Co znaczy << ofiarować >>? Ludzie ci byli przekonani, że mogą wnieść w wielkie współcierpienie Chrystusa swe małe trudy, które w ten sposób stawały się częścią skarbca współczucia, którego potrzebuje rodzaj ludzki. Tak również małe kłopoty codzienności mogą nabrać sensu i być wkładem w ekonomię dobra, miłości pośród ludzi. Może rzeczywiście powinniśmy zapytać się, czy nie może stanowić to również dla nas sensownej perspektywy.
Benedykt XVI, encyklika Spe salvi, nr 40.